Dag 04 | Grasmere to Patterdale

Vandaag een relatief korte wandeling, 14 kilometer. We verlaten Grasmere en gaan naar Patterdale. Een langzaam stijgende klim aan het begin die vlak voor de top overgaat in een stijle rotswand. Het eerste stuk lopen we samen met een aantal "oude bekenden". Het is leuk dat je steeds dezelfde mensen tegenkomt. Namen weet je niet, maar je herkent ze aan hun pet, bril, tas en je hebt steeds een gesprek.

Boven aangekomen ligt een mooi meer, waarna de afdaling begint. Losse stenen, grote keien afgewisseld met gras. Het wordt de afdaling van de valpartijen. Ronald denkt als een jonge god naar beneden te kunnen gaan maar glijdt uit over een gladde steen. Met slechts een schaafwond op zijn pols en een beurse heup gaat hij verder. Sam stort niet veel later rollend ter aarde. Gelukkig ook hier slechts een paar schaafwonden op de knie. Met ons kostbare water zijn knie schoongemaakt en verder.

Lunchen in het gras en geniet van het uitzicht. Ondertussen komen groepen scholieren met volle rugtassen, soms mopperend, de berg op. Gelukkig hebben wij onze klim erop zitten en is het nu alleen maar afdalen. Helaas heeft Anne sinds de "Red Pike" op onze tweede dag last tijdens het afdalen.

Vlak voor Patterdale worden we door een dame met Patterdale terriër de verkeerde kant opgestuurd. In plaats an 250 meter lopen we nu nog een extra rondje van 2 kilometer. Om half 4 komen we aan bij onze B&B.

Onze gastvrouw van vandaag legt uitvoerig uit hoe haar B&B is ingedeeld. We brengen onze spullen naar de kamer en worden vervolgens getrakteerd op thee met home made cake. Echt heerlijk!

Snel douchen, en dan op maar de pub. Het eten is elke avond net een kroegentocht. Vandaag gaan we naar "The White Lion". We hadden niet veel keus, want dit was de enige plek voor eten die vandaag open is. Gehuld in spijkerbroek en poloshirt stappen we binnen. Het is wel vreemd om iedereen in gewone kleren te zien. Sommige mensen komen we elke dag tegen maar we herkennen ze pas als ze gedag zeggen.

Naast ons komt niet veel later een Amerikaan zitten. Hij zit vol met mooie verhalen en is graag aan het woord. De kinderen vinden het pub-leven helemaal leuk. Gelukkig is het in de kroeg thuis niet zo gezellig!